През март 2022 година италианският бранд Benelli представи на европейския пазар малкия и динамичен naked мотор BN 125, който бързо изпълни предназначението си и се превърна в основен конкурент на популярните модели Grom от Honda и Z125 от Kawasaki. Въпреки че, подобни модели мотори изглеждат смехотворни в очите на hard-core ветераните от мото света, миниатюрните пропорции и почти карикатурен стил на BN 125 се оказаха доста популярни сред младото поколение мотористи, както и сред дамската аудитория.

Кой стои зад BN 125?

Чистата страст или както от Benelli обичат да казват – „Pura passione“ започва през 1911 г. в Пезаро, Италия. Втората най-стара италианска компания за производство на мотори, стартира пътя си като работилница за ремонти на автомобили и мотоциклети. Преминала през редица трудности и изпитания, включително и силно земетресение, което разрушава работилницата изцяло, през 1921 г. Benelli реализира мечтата си и представя на пазара първия си истински мотоциклет наречен Velomotore.

Едно столетие по-късно, компанията продължава да изненадва с новаторски модели и напреднали технологии, които достигат цял свят. Елегантните, както и спортни мотори и скутери на Benelli са създадени, за да отговорят на изискванията на всеки водач, да осигурят върховно изживяване и комфорт при каране, докато същевременно се фокусират и върху потреблението и опазването на околната среда. Можем спокойно да кажем, че моделите на марката се отличават с изключителна индивидуалност, разпознаваем дизайн и безпогрешен спортен външен вид.

От 2005 г. насам Benelli е част от най-голямата група за производство на мотоциклети в Китай – QianJiang. Историческата марка от Пезаро постепенно разширява своя хоризонт и поема нови предизвикателства, благодарение на новия си подход, който комбинира италианския гений, стил и инженерство с бизнес модела и глобалната визия на QJ.

Днес, компанията предлага на своите фенове разнообразие от машини и успява да се включи във всеки сегмент с модели с кубатури от 125 до 800 C.C. А както вече споменахме, най-новият представител на малките обеми - BN 125 е поредното доказателство за качествена изработка от страна на Benelli.

Как да го познаем?

Можем да кажем, че новият облик на Benelli BN 125 радва окото на потребителите със своите четири цветови комбинации – бяло с червено, черно с червено, сиво и неоново зелено. На пръв поглед, лесно можем да сбъркаме BN 125 с неговия по-голям брат – TNT 302, но ако се вгледаме, бързо забелязваме отличителните черти на най-малкото попълнение в семейството на италианския бранд.

Червената тръбна рамка, която присъства при белия и черния вариант, придава контраст и усещане за сила и агресивност. А неоново зелените нотки при сивия вариант са удоволствие за окото. Със сигурност най-смелият избор при цветовете е изцяло неоново зеленият вариант, който е създаден да допълва стила на по-авантюристичните мотористи. Под закачливата и дръзка естетика, обаче, се крие кротка машина, която всеки ездач лесно може да опитоми.

Какво се крие под каросерията?

Ако решим да разкостим внимателно всичко, което се крие „под каросерията“ на BN 125, то задължително трябва да започнем с едноцилиндровия, четиритактов двигател с въздушно охлаждане. Благодарение на него, моторът достига до максимална мощност 8,2 kW/11,1 к.с. при 9500 об/мин и максимален въртящ момент от 10 Nm при 7000 об/мин.

Не можем да пропуснем да споменем и 5-степенната скоростна кутия, електрически стартер и мокър многодисков съединител. Една от най-силните страни на BN 125, обаче, е ниският разход на гориво, а именно 1,7 л. на 100 км при вместимост на резервоара 13,5 литра.

Системата за окачване на компактния naked мотор се състои от 35 мм обърната надолу предна вилка и задно рамо с централен амортисьор с регулиране на предварителното натоварване на пружината. Спирачната система осигурява максимална безопасност, благодарение на стоманения диск с диаметър 260 мм с 3 бутални апарати с CBS отпред и диск с диаметър 240 мм с двубутален апарат с CBS отзад. Предното колело – 17 инча от алуминиева сплав, се монтира на гуми 110/80 отпред и 130/70 отзад. А рамката от стоманени тръби осигурява максимална пъргавина и маневреност при каране.

Всичко това се побира в 205 см дължина, 106.5 см височина, височина на седалката 78 см и обща суха маса 142 кг., което прави мотора изключително лесен за овладяване и боравене.

За кого е подходящ?

Спокойно можем да стигнем до извода, че Benelli BN 125 е проектиран да спечели сърцата на най-новото поколение мотористи със своята изработка и нестандартни цветове. Той е идеален за тези, които тепърва навлизат в света на моторите, но и за всички, които търсят лек и динамичен мотор.

Naked мотора може да се управлява с категория А1 и е чудесен избор за бързо и лесно придвижване в градския трафик, както и за забавление в кривите на открития път.

Къде можем да го намерим?

За да завършим подобаващо, няма как да не заключим, че Benelli BN 125 е достоен конкурент в сегмента на нискокубиковите мотори, който напълно заслужава вниманието, което получава. В България можете да разгледате и изпробвате naked мотора в шоурума на официалния представител на Benelli за страната – Мото пойнт.

Магазинът за мотоекипировка се намира в гр. София, жк. Дружба 2, на бул. Проф. Цветан Лазаров 92 и приема посетители всеки ден от 9:00 до 18:00 часа, както и в събота от 10:00 до 16:00 часа.

Освен цялата гама мотори на Benelli, в него ще намерите и новите модели скутери на Kymco, цялото портфолио от първокласни каски за мотор Arai, защитно облекло, обувки и ръкавици за мотор от RST и не на последно място пълна грижа за мотора от масла и добавки Liqui Moly.