С новия Kymco DT X360, тайванската марка влиза в непознати, но и не дотам конкурентни води – тези на скутерът приключенец. Или по-точно в категорията „приключенски кросоувър“.

Всъщност това не е нова идея. С новия си модел Kymco отговаря на Honda. За първи път японският гигант разкри своя приключенски скутер X-ADV 750 на EICMA през 2016 г., а Honda ADV350 е настоящ модел в Европа.

Kymco-DTX-360-Orange-Blog1

Kymco DT X360 обаче се лансира отначало като единственият макси скутер в приключенски стил на редица пазари в Азия, Пасифика и дори в Австралия. Сега кросоувърът DT X360 вече е и в България, тъй като от тази година това е една от премиерите на вносителите на марката от Сенакс и може да се види в шоурума на Motopoint.

Макси скутерите са естествена част от двуколесните машини в Европа. Те са много по-достъпни от типичния туристически мотоциклет, струват по-малко за поддръжка, управляеми са, удобни са и като цяло предлагат добра защита от вятър и атмосферни влияния, заедно с цялата практичност на това голямо място за съхранение под седалката.

Kmyco-DTX-360-Green-Blog-2

Kymco DT X360 е базиран на Kymco Downtown 350i. Има същото тръбно стоманено шаси, лети джанти, спирачки и окачване. Естествено и същия 321-кубиков едноцилиндров четиритактов двигател. Той е с мощност 28.4 к.с.  (21.2 кВт) при 7250 об/мин. и 29,3 Нм при 5750 об/мин. диаметърът и ходът на буталото е 75,3 х 72,0 мм, степента на сгъстяване е 10,7:1. Предавателната кутия е безстепенна CVT.

Kmyco-DTX-360-Orange-Blog-3

Резервоарът за гориво е 12,5 литра, разходът е 27 км/л или 3,7 л на 100 км. Емисиите CO2 са 87 г/км, в пълно съответствие със стандарта EURO5. Максималната скорост е над 130 км/ч.

Разликата е в теглото с течности – 194 кг или с 5 кг повече от Downtown 350i. Всъщност това е най-малкото отличие. Другите са по-сериозни. Нека обаче първо споменем размерите (Д х Ш х В): 2165 х 780 х 1280 мм. Междуосието е 1545 мм.

Kymco-DTX-360-Orange-Blog-4

Другите разлики с обикновения модел разкриват двуликата същност на DT X360 и неговият характер на приключенец. Има нова каросерия, допълнена от по-малък екран в приключенски стил. Пакетът за осветление също е различен, изцяло LED, а отличителната черно-оранжева цветова схема е уникална за DT X360. Инструментите са цифрови и специално проектирани да осигурят максимална четливост при всякакви метеорологични условия.

Kymco-DTX-360-Orange-Blog-5

Пропорциите и високият преден калник са част от спортните характеристики на DTX360, с които той може да покаже своята двойствена градско-приключенска душа. Кормилото става по-широко, за да позволи по-добър контрол дори върху неравна настилка. Позицията на водача се повдига, за да подобри видимостта на пътя. По този начин той контролира по-добре машината в завой.

Kymco-DTX-360-Orange-Blog6

Kymco DT X360 по-високата позиция на каране е  благодарение на по-високо и по-широко кормило. Така са постига по-добър контрол дори върху неравна пътна настилка или лек офроуд. Кокпитът на Kymco DT X360 е компактен. Пространството за краката не е огромно като на обикновен скутер, но достатъчно, дори за високи хора. Различна е и в седалката, която от 775 мм е станала 800 мм. Това е достатъчно за всеки уважаващ се офроудър. Но без да се „пресолва манджата“ като на кросарка например.

Kymco-DTX-360-Orange-blog7

За високата проходимост способстват 14-инчовите предни и 13-инчовите задни колела на DT X360, обути със здрава двойна спортна гума.

Що се отнася до технологиите, има задължителен  ABS на Bosch плюс превключваем тракшън контрол, заедно с бутон за стартиране благодарение на дистанционното управление. Естествено, има безключова система за запалване.

В кутията под седалката на Kymco DT X360, в отделението за съхранение се побира една фулфейс каска и една по-малка, тип „джет“. Естествено има USB порт и допълнително оборудване.

Истинската сила на DT X360 е на криволичещ път, с много завои и неравности. Той има сериозен клиренс, отлично окачване и спирачки.  Всичко това дава отлично поведение и управление по черни пътища.  Естествено, DT X360 все пак е макси скутер, а  не мотор за мотокрос. Затова с него не може да се прави екстремен офроуд.

Стоманената рама е свързана с ефективно система за окачване. Отпред то е 37 мм хидравлична телескопична вилка с ход 110 мм. Отзад е с единично люлеещо се рамо с регулируем двоен амортисьор със 100 мм ход. Спирачките отпред са с двойни дискове 260 мм с 3-бутални апарати. Отзад са с единични дискове 240 мм с 2-бутални апарати.