Годината е 1978г. и Бари Шийн от Великобритания се подготвя да спечели третият си пореден шампионат Гран При. По същото време отборът на Ямаха разбира, че не може да се конкурира с отбора на Харли Дейвидсън в A.M.A. Grand National Championship и се опитват да убедят състезателя и бившия шампион във формата – Кени Робъртс-старши да бъде трансфериран при Гран При състезанията.

Американецът е раздвоен и не може да вземе решение. На помощ обаче идва самият Бари Шийн, който в едно от предсезонните си интервюта споделя, че Робъртс ако дойде на негова територия не би бил заплаха за него. Това бива достатъчно за американския състезател, който взима решение със сигурност да участва в световния шампионат Гран При по мотоциклетизъм.

 

„Бунтарят“ Робъртс в действие

Макар Кени Робъртс-старши да е новобранец в състезанията от типа Гран При, той компенсира с изключителна иновативност при карането. През 70-те години на миналия век, състезателите при шосейните състезания са се фокусирали върху това да постигнат възможно най-висока скорост при влизане в завой, като са оставяли спирачките да действат в последния възможен момент, като чак след това са оставяли големи дъги през завоите с двете колела в една линия.

Робъртс, от друга страна, като част от A.M.A. Grand National Championship, прави точно обратното – спира рано, бързо прилагайки дросела, което е довело до спиране и въртене на задната гума. В резултат на това завъртването на гумата кара мотоциклета да се разклати тъй като непрекъснато губи, след което възвръща отново сцеплението си, създавайки брутален, яростен стил на каране, който никой не е виждал досега на пистите в Европа.

Стартът на Гран При е във Венецуела, където Шийн взима първото място, след като мотоциклетът на Робъртс аварира още в началото на състезанието. Това не обезкуражава американецът, който след това взима три поредни победи – в Австрия, Франция и Италия. Може би най-хубавата победа, Робъртс изковава в едно от последните състезания, където той успява да победи Шийн на Силвърстоун.

Кени Робъртс успява в крайна сметка да завоюва първата си титла Гран При, като финишира със 110 точки в актива си, 10 повече от втория – Бари Шийн. Това е и поводът Arai да създадат графиката American Eagle – в чест на американския бунтар, който прави революция в състезанието.

 

Arai RX-7V American Eagle

Следват още две титли за Робъртс-старши (1979 и 1980), преди да сложи край на кариерата си през 1985г. И всичко можеше да свърши дотук, обаче поговорката „крушата не пада по-далеч от дървото“ влиза в пълна сила в семейството на американския орел. Кени Робърт-младши влиза в мотоциклетния спорт през 1993г., като през 1997г. става част от отбора на Сузуки. След отказването на друг легендарен пилот – Мик Дуан, както и слабата форма на Алекс Кривие, Робъртс-младши среща предизвикателство единствено в лицето на новобранеца тогава Валентино Роси.

Битките на пистите, които водят са ожесточени, но в крайна сметка синът на някогашния бунтар, успява да спечели титлата в Гран При, клас 500 куб. см. два кръга преди финала. През целия етап на състезанието, той бива предпазван от каските за мотор на Arai. Чисто цветово, каската тогава рефлектира на мотоциклета, но орелът – символът, с който става известен баща му, е неизменна част от мото каската.

Това са и единствените засега баща и син, които имат световна титла по мотоциклетизъм, като затова Arai превръща графиката на мотоциклетната каска в дълготраен член за модела RX-7V. Първоначално тя носи името Roberts, но заради характерния елемент в графиката, Arai я преименуват на American Eagle.

През годините тя преминава през няколко периода, като понякога Arai решават да сменят цвета – от типичното жълто, да се промени на синьо, а от друга страна да добавят и няколко звезди върху каската, които са друг символ на родното място на семейство Робъртс.

За 2021г. Arai пуснаха нов, осъвременен модел на American Eagle, където художниците са решили да дадат свеж вид на легендарната графика. На първо време цветовата гама е класическа – традиционно жълтият цвят, съчетан с черно, имащ за цел да подсили топлия цвят. Орелът вече е изцяло нарисуван, вместо да следва само контури, както е при миналите версии.

Символиката на тази графика от модела RX-7V продължава със звездите, които са позиционирани така, сякаш са на крилото на орела. Всичко завършва при черната част от каската за мотор, където имаме следи от състезателна писта.

 

Моделът RX-7V

Може би най-високият клас каски за мотор на Arai е именно RX-7V. Характеристиките му включват вече характерните технологии на японският производител – glancing off и energy absorption, както и подобрени системи за вентилация. Характеристиките в тази насока на мото каската включват:

  • Система за въздушен поток - Free Flow System (FFS)
  • Изходна вентилация до очите
  • Горна вентилация-централна
  • Горна вентилация-дифузьори
  • Вeнтилация визьор
  • Вентилация брадичка
  • Задна изпускателна система за въздух
  • Странична изпускателна система за въздух
  • Регулируем подбрадник
  • Аеродинамично крило Air Wing®

Трябва да се спомене, че и каските Arai се произвеждат ръчно от майстори инженери, като на всяка една коруба е написано самото име на човека, който я е правил, както и, че е годна за употреба, след като е минала пет степенната инспекция преди пускане на пазара. Други характеристики на каските за мотор RX-7V на Arai са:

  • Констукция коруба: PB-SNC² R75 SHAPE.
  • ECE 22-05
  • Система с променлива ос (VAS)
  • Визьор VAS MAX
  • Плака против запотяване на визьора Pinlock
  • Предвидено място за монтаж на интерком
  • Система за прилепване към лицето
  • Възможност зa персонализиране на подложките на темето - 5mm
  • Система за аварийно освобождаване
  • Дъхоотражател - Breath guard
  • Закопчаване - Double-D