Правилата за емисиите на Euro5 може да са били проблем за инженерите, но те предлагат множество актуализации на тазгодишните мотоциклети. Така всеки производител се включва в общия екологичен хор за намаляване на вредните емисии на машините.

 

В този „хор“ се включи и MV Agusta

С най-новите Brutale RR 800 и Dragster RR 800, които ще бъдат преработени в съответствие с гореспоменатите правила. Всъщност промените в тройките (б.р. 3-цилиндровите агрегати) на MV Agusta, отиват много по-дълбоко от промените в двигателя, необходими за спазване на регламентите. Те се разширяват до актуализации на шасито, подобрен външен вид и по-висока спецификация на  електрониката.

MV Agusta актуализира „лошото момче“ от гамата си - Dragster RR, с нов двигател, шаси и електроника, за да отговаря на новия Brutale. От MV Agusta казват, че целта е да се подобри комфортът и преживяването при каране.

Точно както Brutale, двигателят има актуализация, за да стане направи Euro5. Има обаче няколко малки промени, включително нови покрития, инжектори с по-високо налягане и различни черупки на лагерите, за да се намали триенето и преработена изпускателна система.

 

Характеристики

Въпреки тези екологични промени, MV Agusta запази същата върхова мощност на мотора от 140 к.с. и въртящ момент от 87 Нм като на Dragster 800 и Brutale 800 от миналата година. С тези актуализации на двигателя идват нов съединител и промени в превключвателя на скоростите EAS, за да се сменят те по-бързо. Подобно на предишния модел, MV предлагат като опция автоматичен съединител Smart Clutch System.

Също както и при Brutale, електрониката има огромна актуализация, благодарение на инерционно измервателно устройство, направено от базираната в Милано e-Novia. Dragster RR сега се предлага с по-чувствителен тракшън контрол, ABS в завоите, контрол на стартирането (б.р. лаунчконтрол) и управление на повдигането на предното колело като стандарт.

Друг плюс са светлините за завой в светодиодния фар. Ново 5,5-инчово TFT табло показва какво се занимава с цялата допълнителна електроника. Добавени са нови контролни функции, за да дадат на водача контрол над настройките. Самият ауспух е нов, не само заради съответствието с Euro5. Той има нов облик с три заострени, наклонени изходи, подредени от дясната страна. По-евтините модели Brutale и Dragster Rosso, с по-ниски спецификации и с версия на двигателя от 112 к.с., също получават същите актуализирани изпускателни и триещи се части, отговарящи на Euro5.

Допълнително „спънатите“ с 47 к.с. версии за категория A2, на моделите Rosso също ще бъдат достъпни,  ако се поръчат.От страна на шасито, всички модели за 2021 г. Brutale 800 и Dragster 800 получават подобрена рамка, с преработени панели и променено подвижно рамо. Така се увеличава както усукващата, така и надлъжната твърдост.Докато компонентите на окачването са до голяма степен непроменени, настройките на амортисьорите за всички версии на Brutale и Dragster 800 са преразгледани за 2021 г. Добавена нова прогресивна връзка на задното окачване за подобряване при дълго пътуване. Друго подобрение за комфорт е новата подложка на седалката, използвана във всички версии, за която се твърди, че помага за премахване на вибрациите.

Освен версиите Rosso, RR и RR SCS, Dragster 800 за 2021 г. може да се предлага и в гама RR SCS RC спецификация. Тя включва ковани алуминиеви джанти вместо спиците на RR или отлятите сплави на Rosso. Той също така има карбонови части на каросерията и графиките, вдъхновени от състезателните усилия на MV Agusta Moto2 и Supersport. Моторът се доставя с изпускателна тръба SC Project само за писта, като част от състезателен комплект, който увеличава мощността от 150 к.с., когато е монтиран. От него ще бъдат направени само 200 броя. Всеки от моделите RC ще получи индивидуално номерирана плочка.