Със прекрасна презентация бе ознаменувано представянето на новите модели на Kymco за следващата година. Както винаги, тайванската марка залага на иновационни решения съчетани с футуристичен дизайн – нещо, на което свикнахме последните години.

През 2021г. Kymco се гмурка в дълбините на електрическите скутери с модела си Kymco F9, но не изостава и добре познатите градски машини, като представя и Kymco KRV. Моделът, който прави впечатление обаче е DT X360 – първият в света „Adventure Crossover“ или иначе казано – първият офроуд скутер.

 

F9

Макар в България електрическите скутери да имат още доста път пред себе си, Kymco вече от няколко години пуска успешно такива модели на световния пазар. По всичко личи обаче, че F9 ще бъде малко по-различен.

Бързина

По принцип електрическите скутери са с по-добро от конвенционалните, поради простата причина, че електрическите двигатели почти веднага след стартиране получават максимален въртящ момент. F9 не прави изключение, като той е в състояние да ускори от 0 до 50км/ч само за 3 секунди, а максималната скорост, която може да развие е 110 км/ч.

Мощност

За да може да развива и да поддържа добра скорост за града, F9 се нуждае и от добра батерия. Kymco са се погрижили за това, като моделът идва с 96V 40Ah батерия или иначе казано – издържа до 120км. Но тайванският производител не може и да не вкара някоя иновация, защото просто ще изневерят на стила си. С F9 те представят и първата двустепенна автоматична скоростна кутия, специално разработена за електрически скутери. По този начин се подобряват ефективността на двигателя както и мощността му.

Шаси, позициониране на батерията, тегло

Като оставим настрана бързината и мощността – двете най-интересни теми за всеки водач, трябва да се отдели време и за структурата на F9, където задължително трябва да потупаме по гърба производителите.

Уникалният дизайн на шасито, който интегрира самата батерия да бъде част от структурата на рамката, успява и да намали общото тегло, достигащо до скромните 107кг. По този начин Kymco успяват да се справят с големия проблем на електрическите скутери – теглото на батерията и съответно на самата машина. Тук трябва да се отбележи и методът на зареждане „Fast Charge“, успяващ да зареди до 100% батерията само за два часа.

Комбинирайки футуристичният дизайн на шасито с 14 инча ширина на гумата, F9 предлага високо сцепление на завоите, поддържайки високо ниво на стабилност – характерна черта на Kymco като цяло.

Характеристики

Модел

Kymco F9

Вид скутер

Електрически

Максимална мощност

9,4 kW

Максимален въртящ момент

30Nm

Тип на батерията

Литиево-йонна

Капацитет на батерията

96V/40Ah (fixed battery)

Тегло на батерията

17 кг

Общо тегло

107 кг

ДължинаХШиринаХВисочина (мм)

1831Х714Х1085

Височина на седалката (мм)

790

Междуосие (мм)

1236

Предна гума размер

110/80-14

Задна гума размер

140/70-14

 

 

DT X360

Макси скутерът предлага на водача си неограничени възможности в това къде да го караш:

  • Градско каране – да;
  • Извънградско каране – да;
  • Офроуд каране – да;

Последното не е шега. Kymco наричат това си творение първият „Adventure Scooter“, който има мощността и стабилността да понесе водача си по неасфалтираните пътища по света. Дори и българските!

Мощност и стабилност

Оборудван с едноцилиндров, 4-тактов, двигател с водно охлаждане и кубатура от 320,6 м3, DT X360 осигурява на водача си необходимата мощност, когато излезе извън градските улици.

Това което осигурява стабилност на макси скутера е по-широкото кормило, правещ по-лесно преодоляването на терен с неравна настилка.

Удобства

Тайванските производители са се погрижили за това да ви е удобно, докато пътешествате свободно с DT X360. Вече добилата популярност keyless система е интегрирана в макси скутера, а TCS системата или контролът на сцеплението дава допълнително спокойствие на водача.

LED дисплеят на контролното табло прави възможно да се чете свободно дори и в най-слънчевите часове от деня. От друга страна, багажното отделение на макси скутера също не е за подценяване, тъй като има възможност да побере до две каски.

Характеристики

Двигател

Едноцилиндров, 4-тактов

Кубатура

320,6 м3

Охлаждаща система

Водно охлаждане

Горивна система

Инжекцион

Максимална мощност

21,2 kW / 7250 rpm

Максимален въртящ момент

30 Nm / 5750 rpm

Общо тегло

194 кг

Дължина Х Ширина Х Височина (мм)

2165Х780Х1290

Височина на седалката (мм)

800

Междуосие (мм)

1545

Вместимост на резервоара

12,5 л

Предна гума размер

120/ 80-14

Задна гума размер

150/ 70-13

 

KRV

След като бяха представени футуристичните модели – електрическият F9 и офродския DT X360 e време да отидем при добре познатите ни скутери – градските. Моделът в тази област на Kymco за 2021г. – KRV има всички предпоставки да бъде страхотен избор през следващия сезон.

Двигател

В комбинация с новоразработения 175-кубиков двигател с 4 клапана и течно охлаждане, който осигурява силно и плавно подаване на мощност, KRV предлага спортно каране, невиждано в компактни скутери.

Максималната мощност е 12,3 kW/ 7500 rpm, докато максималният въртящ момент е 15,68 Nm / 6000 rpm.

Удобства

Седалката на скутера е проектирана по начин, удобен така както за самостоятелен водач, така и за водач + пасажер. Спирачната система е добре познатата ABS система, допълнително има и TCS система, която дава контрол върху сцеплението.

Kymco отново залага на LED светлини, които дават страхотна осветеност, както и на keyless системата, вече характерна за немалка част от скутерите.

Характеристики

Тип двигател

Едноцилиндров, 4-тактов

Охладителна система

Водно охлаждане

Система на горивото

Инжекцион

Кубатура

175,1 м3

Максимална мощност

12,3 kW / 7500 rpm

Максимален въртящ момент

15,68 kW / 6000 rpm

Общо тегло

133,5 кг

Дължина Х Ширина Х Височина

795

Междуоисе

1400

Вместимост на резервоара

7.2 л

Предна гума размер

110/ 70-13

Задна гума размер

130/ 70-13