Перфектният старт за всеки начинаещ моторист
Все повече младежи се насочват към двуколесните, което е напълно в реда на нещата. От една страна, кръвта им кипи и мотоциклетът предлага много повече вълнуващи моменти, отколкото колата. От друга страна, външните фактори като инфлация, покачване на цените на горивата и липсата на автомобили, също носят своята тежест при крайното вземане на решение. Затова сме подготвили материал, който ще е полезен за всеки начинаещ, независимо от възрастта.
С какво да започнем?
По принцип всеки път като пристигне в шоурума ни младеж или девойка, които до този момент не са се качвали на мотор, обикновено винаги се опитваме да предложим превозни средства с по-малка кубатура. Причините са повече от очевидни, но ще е добре да минем през всяка една от тях.
На първо място стои въпросът за книжката - категория А1 може да се придобие още на 16 годишна възраст, като обемът на двигателя е 125 куб. см. Самият изпит също е на мотоциклет, който не надвишава посочените кубици.
След това е добре да се съсредоточим върху управлението - ако нямаш нужния опит върху мотор, то ще можеш ли да управляваш 800 кубиков, който тежи над 200кг? Да, най-вероятно няма - затова винаги се започва на по-ниски кубатури, които са по-леки и съответно водачът може по-лесно да управлява.
Поначало не е сред топ приоритетите на хората, които разглеждат мотори, но височината на седалката е определящ фактор при немалка част от мотористите. Тези които са с по-ниски кубатури винаги имат по-ниски седалки, което автоматично означава, че можеш спокойно да застанеш на два крака и да нямаш проблем с равновесието.
Benelli Tornado Naked 125
Италианската компания винаги го е наричала тийнейджърът в семейството, главно заради младежкото си излъчване и факта, че е подходящ именно за хора, които тепърва навлизат в света на моторите.
Сравнително малките гуми и непретензенциозното тегло от 124 кг, прави Benelli TNT 125 в изключително пъргав мотор, където водачът свободно може да се учи как с позицията на тялото си може да оказва влияние върху машината. Чудесен за градско каране, промъквайки се успешно в празните пространства на пътя.
Наличен е в нашия шоурум и в трите си разцветки - бяло, зелено и черно.
Benelli BN 125
Модерен и изтънчен, моделът притежава най-ниската седалка от всички 125 кубикови модели на италианската компания - само 780 мм. Мотоциклетът се задвижва от едноцилиндров, четиритактов двигател с въздушно охлаждане и електронно впръскване на гориво. Текущата му версия (2022) Euro 5 произвежда 11 конски сили при 9500 об/мин и 10.00 Nm максимален въртящ момент при 7000 об/мин. Може би обаче най-силната страна на този мотор Benelli е ниският му разход на гориво - едва 1,7 литра на 100км.
Наличен е в нашия шоурум в разцветките: бяло и зелено.
Benelli Leoncino 125
И как можем да минем без любимата серия на Benelli – Leoncino? Разработен за максимална пъргавина и управление на пътя, мотоциклетът има отлично шаси. Рамката е традиционна стоманена решетъчна рамка, проектирана да се интегрира идеално с дизайна на мотоциклита, споделяйки стила и характера на 125 кубиковият двигател от гамата Leoncino. Резервоарът се отличава със смесица от класически и модерни линии и балансирани повърхности, способни да придадат на мотора уникален, безпогрешен вид. Разходът на гориво за този мотор Benelli също трябва да се отбележи - 2,2 л на 100км, което е впечатляващо дори и за градски мотор.
Наличен е в нашия шоурум в цветовете - черен и тъмно зелено.