Центърът за научно-развойна дейност CentroStile Benelli, разположен в родното място на италианската марка – Пезаро – успя за пореден път да пресъздаде класическият дух на café racer-a Leoncino. Нещо повече, от Benelli решиха да качат кубиците и да влязат в света на големите. От средностатистическите 500 кубика за досегашния модел, „лъвчето“ минава към 754.

Това е олицетворението на идеята за мултифункционален мотор. Правилната комбинация между функционалност и достъпност го прави привлекателен както за ретро феновете, така и за почитателите на модерното.

 

Характеристики

Leoncino 800 е адвенчър мотор, подходящ е за всякакъв вид настилка. Задвижването се осигурява от 754сс двуцилиндров, четиритактов двигател с течно охлаждане, който доставя 76,2к.с. при 9000об/мин и почти 68Нм при 6500об/мин. Захранван е чрез електронно впръскване  с двойно тяло на дросела Ø43. Скоростната кутия е с шест степени, съединителят е в маслена баня. Към момента покрива стандарта Euro 5, като работата по усъвършенстването му не е приключила. Спирачната система се постига с компонентите на известната в това направление компания Brembo. Два 320мм диска и радиални четирибутални моноблокови спирачни апарати са  монтирани отпред. 50мм обърнатата вилка Marzocchi е напълно регулируема и има 130мм ход. Моноамортисьорът е монтиран на маятника, преднатягането на пружината е регулируемо. Отпред 120мм, а отзад 180мм гума е монтирана на 17-инчовите джанти със спици.

Около 4,9л/100км е средният разход на гориво. Максималната декларирана скорост е 190км/ч, а интервалите за поддръжка са на долу горе всеки 6000км по предложение на Пезаро.

Основата на Leoncino 800 е сформирана от решетка стоманени тръби ALS 420. Дадено е предимство на предната част на рамката, за по-прецизни завои.

Leoncino 800 е разграничен от останалите модели на компанията-майка QJMotors, което си личи основно по елементите на окачване, спирачките и електрониката. Повечето технологични елементи отсъстват, фокусът е върху аналоговата част от превозното средство, последвана от механиката и шасито, като компонентите са семпли и функционални.

 

Дизайн

Benelli има богато наследство, като марката чества 110 години миналата година. За дизайнерите това е огромно изобилие, откъдето могат да черпят идеи. Моделът Leoncino е най-емблематичен за марката, тъй като именно заради него следва възраждането на Benelli след Втората световна война. Повечето от машините, проектирани през миналия век, когато се е зараждала съвременната концепция за мотоциклет, продължават и до ден днешен да са емблеми. Именно те полагат основата за изграждането на съвременния модел Leoncino 800.

От CentroStile Benelli споделят, че познавайки историята си, те могат да изградят визия за бъдещето.

При създаването на концепцията за този модел, екипът от дизайнери е започнал със скици от молив, като след това са преминали на 3D програми, за да могат възможно най-добре да разположат големината на седалката, гумите, тялото и всеки един елемент от мотора. Накрая са създали целия Leoncino 800 от глина в мащаб 1:1.

Дизайнът на новия модел на Benelli е специално разработен, за да може новия двуцилиндров двигател да бъде поместен без проблеми. Стоманената решетъчна рамка пък от самото начало предлага по-агресивен и модерен външен вид от 500-кубиковия вариант представен през 2015г.

Целта за Leoncino 800 пред екипа от CentroStile е бил да успее да събере елегантността и вечността на Класическия период с динамиката и мощността на днешния свят.

Дали са успели да се справят?

На този отговор може да си отговорите сами, като посетите шоурума на Мотопойнт - официалния представител на Benelli за България на адрес: София, Дружба 2, бул. проф. Цветан Лазаров №92.

Ние и Leocnino 800 ви очакваме!