Продуктите на KYMCO се утвърдиха като превозни средства с изключително високо качество, технологичност и икономичност. Те са сред водещите на пазара не само в Азия, но и в Европа, и в Америка. Мисията им? Да създават лични превозни средства, които да спечелят сърцата на потребителите по целия свят. Всеки техен скутер или мотоциклет не е само просто двуколесно. В него са въплътени основните ценности на компанията - отличие, гордост и постоянство. Както и мотото, с което се стреми да привлече своите потребители - „Спечели сърцето ми“. Определено KYMCO е сред лидерите в бранша и ще продължи да определя индустриалния стандарт. Стремежът е да остане една от най-признатите и уважавани марки в света на мотоциклетизма.

 

Началото: Под шапката на Honda

 

Kwang Yang Motor Company или Kymco е създадена през 1963 г. като съвместно предприятие (joint venture) с Honda Motor Co. в Япония за производство на велосипеди, мотоциклети и компоненти. При създаването освен собственика Гуанг-Шу Ко, присъства лично и Сойчиро Хонда. Както велосипедите, така и мотоциклетите са продуктови категории, подкрепяни от правителството на Тайван. Това е част от усилията му да превърне Тайван в една от силните индустриални страни в региона. Honda, от своя страна, навлиза на тайванския пазар в началото на 60-те години. Японският гигант вижда огромния потенциал на Тайван. Първите производствени операции са стартирани през 1961 г., а през 1967 г. се сдобива със собствена централа. Започва и строителството на първия завод на компанията, който е завършен през 1970 г. 

Към средата на 70-те години KYMCO разширява производството си от компоненти до напълно завършени превозни средства. Това е стимул да започне изграждането на втори завод, завършен през 1977 г. Компанията бързо се превърща във водещия производител на скутери и леки мотори в Тайван. През 1978 г. получава статут на един от производителите на мотоциклети клас А в страната. До края на същата година общото производство надхвърля 500 000 бройки. 

С увеличаването на икономическата сила на Тайван, все повече хора зарязват като превозно средство велосипедите, качвайки се на скутери и мотоциклети. Заради нарастващото търсене, KYMCO увеличава производството и до 1983 г. броят надхвърля границата от един милион. През 1989 г. в разширения втори завод, се произвежда двумилионното двуколесно. 

Петролната криза в Тайван през 1987 г. кара правителството да приеме ново законодателство, забраняващо вноса на мотоциклети над 150 кубика. Това помога на KYMCO да разшири позициите си на вътрешния пазар, но пък спъва развитието на модели в по-големите класове. Забраната за внос обаче насърчава амбициозната компания, която  продължава да разчита на технологията на Honda, за да започне да разработва собствен вътрешен дизайн и инженерингов капацитет.Като част от усилията, KYMCO започва изграждането на собствен център за  научноизследователска и развойна дейност, открит през 1989 г. До 1991 г. изгражда собствен тестов център за изпитване на двуколесни, който е първият по рода си в Тайван.

 

Излизане извън рамките на Тайван

 

KYMCO е твърдо решен да стане напълно независим играч на международния мотоциклетен пазар. Докато Honda остава значим акционер в компанията, KYMCO пуска собствена маркова линия от мотоциклети, компоненти и аксесоари. Под същото име, производството е насочено не само към тайванския пазар, където компанията държи една трета, а към международния, включително Югоизточна Азия и Латинска Америка. Това са важни пазари за скутери и мотоциклети от лек клас. Планира се щурм към Европа и Северна Америка.

Затова KYMCO инициира амбициозна програма за разширяване на производството през 90-те години. През 1993 г. компанията отворя третото си тайванско производствено предприятие в Лу Чу. Прехвърля и част от производството си на континенталната част на Китай. Поема контрола върху производствен завод в Хунан, наречен Hunan Kwang Nan Motor Co. Ltd.

KYMCO достига четири милиона единици през 1994 г. През тази година компанията разширява производствения си капацитет в Тайван, засилва присъствието си на бързо развиващия се китайски пазар с ново дъщерно дружество Changzhou Kwang Yang Motor Co. Заводът в Чангжоу е завършен през март 1995 г. и стартира производство на скутери и леки мотоциклети с общ производствен капацитет 10 000 годишно. Производственият капацитет на тайванските заводи е от 300 000 годишно. По това време KYMCO става технически независим от Honda Motor.

Към 1996 г. общото производство на KYMCO надхвърля четири милиона единици. Компанията започва да разширява своите регионални интереси. Бързо развиващите се икономики в региона на Югоизточна Азия осигуряват огромно търсене на скутери и леки мотоциклети. KYMCO влиза в Индонезия през 1996 г., образувайки съвместно предприятие с групата Lippo. Създава се дъщерно дружество, наречено PT Kymco Lippo Motor Co.

През 1998 г. компанията добавя нов производствен завод в Тибет, наречен Tibet Summit Kwang Yang Power Machinery Co. Ltd. Общото производство на групата достига през същата година шест милиона единици. KYMCO започва изграждането на нов R&D център, завършен през 1999 г. Така компанията разширява продуктовата си гама, за да се превърне в истински производител на мотоциклети, съгласно новата стратегия от 2001 г. Включва се разработването на нови модели скутери и мотоциклети с по-големи обеми, както и влизането в категорията на четирите колела при ATV-ата.

 

Нов век – нови върхове

 

До 2000 г. Kymco разработва нов скутер от 250 кубика - B&W, който пуска на пазара. В края на същата година, добавя второ 250-кубиково превозно средство - мотоциклет с V-образен двигател, наречен Venox. Тези по-големи машини позволяват на KYMCO бързо да се позиционира като лидер на вътрешния пазар, тъй като тайванското правителство отменя забраната за тежки мотори през юли 2002 г. Освен Venox, компанията пуска още два мотоциклета 250 куб. см - Ego и тежкия скутер Grand Dink. Последният постига доста голям успех на международния пазар, особено в Европа.

Първият модел ATV е създаден в началото на 2002 г., с пускането на MXer 150. Компанията също продължава да развива линията си от тежки мотоциклети, дебютирайки с 500-кубиков скутер - Xciting, през 2003 г. Същата година групата добавя нова продуктова категория - скутери за мобилност. Това са електрически превозни средства за хора с намалена подвижност. Пуска и първия си електрически скутер, наречен Energy.

През 2003 г. Kymco насочва внимание на навлизането на групата на пазара в Северна Америка, най-вече с ATV модела от 250 куб. см. Това помага за бързото нарастване на статута на му в Европа. До средата на 2004 г. компанията става лидер на европейския пазар на ATV.