TRK 702 и TRK 702X или двамата братя от Benelli, както ние обичаме да ги наричаме, са истински приключенски мотоциклети – пъргави, маневрени и гъвкави. Те се справят с всякакъв тип пътна настилка и маршрути и ще ви отведат на незабравими пътешествия.

Първи впечатления от TRK 702 и TRK 702X

И двата модела бяха представени за първи път на най-голямото мото изложение – EICMA в Милано през ноември 2022 година. Би било скромно от наша страна да кажем, че се представиха добре, тъй като точния израз, който търсим по-скоро е „направиха фурор“. Всички почитатели на марката, и не само, очакваха появата на моторите в официалните представителства в цяла Европа.

И след кратко забавяне (всичко истински хубаво изисква време J) моделите бяха пуснати на пазара в края на август 2023 година. Те бързо се изкачиха по стълбицата на популярността и заеха 1-во място по продажби в Италия за месец декември (512 мотора) и 5-то място по продажби за цялата 2023 (3 186 мотора). Челната позиция за 2023 година за трета поредна година е оглавена от друг модел на Benelli (от същата серия) – TRK 502/502X, за който може да научите повече в тази статия.

Туристическият TRK 702

Представен под слогана „Роден да пътува“ – TRK 702 е универсален туристически мотор, удобен и комфортен както за градския трафик, така и за безкрайните извънградски пътища. Дизайнът, създаден от Benelli Style Center в Пезаро, Италия, разчита на оригинални отличителни за бранда линии, но се развива, за да създаде мотоциклет с по-предизвикателен и модерен стил. Можем да го познаем по агресивния и изключително разпознаваем преден фар и мускулестата природа на резервоара за гориво, типични за новата гама TRK.

Двигател и окачване:

Освен на атрактивния външен вид, следва да обърнем внимание и на другите му характеристики. TRK 702 е задвижван от чисто нов 698 – кубиков двуцилиндров двигател, разработен заради нуждата от междинна продуктова гама между 500 и 800 – кубиковите мотоциклети. Двигателят осигурява максимална мощност от от 70 к.с. (51,5 kW) при 8000 об/мин и въртящ момент от 70 Nm при 6000 об/мин. Трансмисионният блок, от друга страна, включва 6-степенна скоростна кутия и мокър плъзгащ се съединител. Окачването се състои от обърната надолу вилка с 50 mm диаметър и 140 mm ход отпред и люлеещо се рамо с централен моноамортисьор.

Комфортът и функционалността са отличителните белези на TRK 702, който включва голям обтекател на фаровете, осигуряващ оптимална защита за водача и пътника и блок за управление на кормилото с подсветка, за да осигури максимална видимост дори през нощта. Моделът се предлага в антрацитно сиво, горско зелено и перлено бяло.

Приключенецът TRK 702X

TRK 702X е чисто приключенски мотоциклет (или по-високата, адвенчър версия на TRK 702). Той е гъвкав, пъргав и маневрен и е проектиран да се справя с всякакъв тип маршрути по асфалт и извън него. Външния вид е много близък, до този на „брат му“, като TRK 702X отново залага на фара с двоен LED модул, поставен в емблематична структура на маската и резервоара, който както казахме е с мускулест и агресивен дизайн. Също така, при него зоната за краката на водача е изработена от метал, за да се осигури минимален обем и да се позволи максимална свобода на движение, без компромис с капацитета на резервоара, щедрите 20 литра.

Двигател и окачване:

Точно като пътната версия, туптящото сърце на TRK 702X доставя максимална мощност от 70 к.с. (51,5 kW) при 8000 об/мин и 70 Nm въртящ момент при 6000 об/мин, с двигател с обем 698 cc. И тук скоростната кутия е 6-скоростна с мокър плъзгащ съединител. Не на последно място, настройката на окачването включва обърната надолу предна вилка с 50 mm диаметър и 140 mm ход и люлеещо се рамо с централен моноамортисьор. Спирачната система се състои от двоен диск с диаметър 320 мм отпред и диск с диаметър 260 мм отзад. Гумите са Pirelli Scorpion Rally STR 110/80 и 150/70 с 19” предни и 17” задни алуминиеви джанти.

Въпреки че TRK 702X определено е приключенски мотоциклет, специално внимание е отделено на комфорта и ефективността. Подобно на шосейната версия, адвенчър моторът включва голям обтекател на фаровете, идеално защитаващ както водача, така и пътника, и контролен блок на кормилото с подсветка, за да осигури максимална видимост дори през нощта. Цветовата гама на TRK 702X включва антрацитно сиво, горско зелено, морска дюна и лунно сиво.

Метални куфари и връзка с телефон

За финал, решаваме да отделим специално внимание на две допълнителни удобства, които съпътстват „братята“ от Benelli.

Започваме с възможността за допълнително закупуване на комплект метални куфари с обща вместимост от 124 литра. Куфарите се закрепят на специални (и стабилни) стойки и осигуряват защита на личните ви вещи, по време на дългите пътувания.

Друга любима екстра, която заслужава специално внимание е 5 инчовия TFT цветен дисплей, който позволява Bluetooth свързване с телефона ви, дублиране на съдържанието в него и използването на навигационна система, с помощта на приложение, създадено от Benelli. Освен това, спокойно можете да приемате и отхвърляте обаждания по време на каране, използвайки контролите на кормилото.

Къде да намерим TRK 702 и TRK 702X?

И двата модела от Benelli са налични при официалните представители на марката за България – Мото пойнт. Можете да разгледате моделите онлайн на www.motopoint.bg или на място в шоурума им в гр. София, ж.к. Дружба 2, бул. Проф. Цветан Лазаров 92, всеки делничен ден от 9ч до 18ч и в събота от 10ч до 16ч. Телефон за връзка +359 892 922 922.