Когато през 2017 г. Benelli представи за първи път Leoncino 500, едва ли някой е предполагал, че в ръцете на клиентите попада един приятелски настроен, стилен уличен мотоциклет (стрийтфайтър), лесен за каране и не толкова претенциозен. Оттогава Leoncino 500 има няколко промени. Последната бе направена миналата година.

Новият Leoncino 500 е с изцяло нов дизайн, създаден от CentroStile Benelli. Той идеално съчетава отсечените форми на мотоциклетите с хармонични линии, като изключва чистата емоция, с която Benelli са прочути. Автентичната и сърцата дизайнерска концепция, която преоткрива стила и достъпността на оригинала и същевременно предоставя съвременен мотоциклет, който създава спортно, вълнуващо изживяване.

Всъщност това си е традиция на марката Benelli, родена в Италия през 1911 г. От популярна марка, постоянен победител в състезания и един от най-известните производители на мотоциклети в Европа, Benelli се препъва в лицето на нарастващата азиатска конкуренция в края на 70-те години.

Тогава Benelli произвежда впечатляващи машини, включително два роудстъра с редови шестцилиндрови двигатели, моделите Seí 750 и 900 куб. см. После, в средата на 90-те години и Benelli се появи със стилната и уникална линия Tornado Tré – модерни спортни мотоциклети, базирани на 900 и след това 1130-кубиков 3-цилиндров двигател.

За разлика от споменатите предшественици, новият Leoncino 500 е роден в друго време и има задачата да отговаря на строгите норми на стандарта Euro5.

Benelli Leoncino се произвежда в Китай, защото през 2005 г. китайският производител на скутери и леки мотоциклети Qianjiang Motor Group, известен още като QJ Motor, купува Benelli. Въпреки това обаче, Leoncino 500 си е чистокръвен италианец, роден и създаден в Италия, в Пезаро, където е базата на марката. То си личи и по дизайна и по формите на байка.

„Уличната“ машина има модерен двуцилиндров редови, четиритактов двигател, с течно охлаждане. Той е с четири клапа на цилиндър DOHC, а диаметърът и ходът на буталото е 69 мм x 66,8 мм.

Обемът на двигателя е 500 куб. см. Максималната му мощност 48 к.с. (35 кВт) при 8500 об./мин., а максималният въртящ момент е 45 Нм при 6000 об/мин. Затова разходът на гориво е 4,2 л на 100 км. Така с резервоара с обем от 12,7 л, мотоциклетът си осигурява солиден пробег.

Leoncino 500 има оборотен, но плавно развъртащ се двигател. Ускорението е бързо на почти всяка предавка, без да е ужасяващо. Затова карането в града на 5-а или 6-а предавка при 50 км/ч. си е съвсем нормално. Минаването от ниски обороти на високи предавки е без проблеми.

Двигателят на Leoncino е настроен “правилно”. Нищо по него не вибрира и не притеснява ездача, стига да не се доближава до червената линия от 9000 об/мин. Максималната скорост от 175 км/ч. се достига спокойно на 6-а предавка и при далеч по-ниски обороти – около 5000.

Размерите на мотоциклета наистина го правят компактен и маневрен. Дължината му е 2139 мм, височината – 1120 мм, широчината 877 мм, а междуосието 1443 мм. Височина на седалката e 785 мм, просветът 145 мм, а сухата маса  186 кг.

Джантите на обикновения „уличен“ Leoncino 500 са от лят алуминий. Мотоциклетът има LCD приборен панел, който показва задължителните скорост и изминати километри, показва още позиция на предавката, температура на охлаждащата течност, температура на околния въздух, газов манометър, часовник, брояч на изминатия път и обичайните предупредителни светлини.

Предната обърната вилка 50 мм се регулира предварително спроед натоварването. Удобното е, че се регулира с бутон и се правят бързи промени на задния моноамортисьор – съществена част от задното окачване.

Дисковите спирачки с марка Benelli с ABS осигуряват ефективна спирачна сила. Малката фигура на Лъва от Пезаро, язди гордо върха на предния калник.

Повечето “градски” мотоциклети в този обемен диапазон вървят с по един диск отпред и отзад. При Leoncino обаче отпред дисковете са два полуплаващи. Така при спиране няма изненади. Мощните предни двойно дискови спирачки са приятно предимство за този мотоциклет. ABS-ът също работи отлично.

Въпреки малкия си обем, Leoncino е достатъчно плавен и мощен за каране по магистрала. Той се движи стабилно по пътя, дори и при пълна газ и близо до максималната си – над 170 км/ч. Седалката е твърда, плоска и удобна, с достатъчно място за двама възрастни. Разбира се, когато е сам, ездачът винаги се чувства по-удобно, тъй като може да сменя положението си напред и назад.

Като цяло Benelli Leoncino 500 е забавен, функционален и стилен мотоциклет. Той постига добър баланс между гъвкав градски байк и машина за по-продължителни пътувания. Предимството му е в цената, лесното обслужване и икономичността. У нас машината струва 10 380 лв.

Същевременно Leoncino 500 не е новаторски, екзотичен или крехък. Това е солидна машина от среден размер с достатъчно мощност, за да прекара безпроблемно ездачите из града или между две отдалечени селища. Моторът е напълно модерен и надежден, спирачките се открояват пред конкуренцията.

У нас Benelli Leoncino 500, може да се види в шоурума на вносителя Мото пойнт ЕООД на бул. Проф. Цветан Лазаров 92. На мотоциклета дори може да се направи тест райд. А цената, както стана дума, му е повече от чудесна – само 10 380 лв.

Подробности за машината можете да намерите тук.