На такива мотоциклети мнозина от по-възрастните мотористи, са се възхищавали като деца или млади момчета. Става дума за Benelli Imperiale 400, въплътил класиката и ретро стилът в съвременните технологии. Всъщност новият Imperiale 400 си е чист представител на много модния в последните години нео ретро стил. Той се харесва не само на традиционалистите на по-улегнала възраст, но и на по-млади хора. А Imperiale 400 има някакъв открит чар, способен да приковава погледите.

За първи път видян като модел на изложението EICMA през 2017 г., Imperiale претърпя много промени за моделната 2023 г.  Всъщност Imperiale 400  е „повторна интерпретация“ на леките модели на Leoncino, които Benelli направи през 50-те години на миналия век.

Imperiale 400 е класически мотоциклет, реинтерпретация на историческия модел MotoBi. Обновената версия е лесна и интуитивна за управление машина с елегантна визия и ретро душа. Мотоциклетът е с куп нови технологии.

Например има електронно впръскване на гориво, предлагащо максимална икономия на бензин при всякакви условия на каране. Дизайнът на ауспуха и хромираните вложки подчертават винтидж стила на новия мотоциклет Benelli. Усещането се подсилва от кръглия преден фар в типично ретро и капкообразния резервоар, които разкриват истинската същност на мотоциклета.

Позицията за каране е удобна, а самият мотоциклет е доста маневрен. Със сигурност улеснява пътуването до офиса, до кафето, до мястото на забавление. Но спокойно може да послужи и за пътуване до любимо място извън града и сред природата. Заради коравия си характер може да излезе дори извън асфалта, по черен, чакълест или каменист път. Естествено, без екстремности.

Двигателят е едноцилиндров, четиритактов с въздушно охлаждане с обем 374 куб. см. Ето още една класическа архитектура в мотоциклета – моторното му сърце. Той е с максимална мощност от 21 к.с. (15,5 кВт) при 5500 об/мин, с въртящ момент от 29 Нм при 4500 об/мин. Моторът отговаря на еконормите Euro5. Разходът на гориво е уникално малък – 3,1 л на 100 км. При тестовете в Европа и във Великобритания той е достигнал до 3,4 л при доста по-екстремно каране.  Скоростната кутия е 5-степенна. Има доста голям ход на лоста, но действието с него е леко.

Мотоциклетите с традиционен стил следват същия път като тези за приключения. Всеки нео ретро е по-голям, по-мощен и блести с добавени технологии. Това се отразява и в по-високата му цена. При новия Benelli Imperiale 400 тя е доста по-ниска от на други машини в сегмента – 9600 лв.

Imperiale 400 е с компактна и издръжлива двойна рама, изработена от стоманени тръби. Това му придава гъвкавост и лекота на управлението. Позицията му за каране е удобна, а самият мотоциклет е доста маневрен.

Точно това прави Imperiale способен да се движи не само в града, но и на по-дълги разстояния. Както споменахме, той може да се използва за туризъм, тъй като е способен да остане гъвкав и сдържан по магистралите. Освен това „преглъща“ неравните пътища, които у нас са в изобилие и то без много шум. За хаоса в града вече е ясно.

Benelli официално са „Benelli QJ“ от 2005 г., когато бяха закупени от китайския автомобилен гигант Qianjiang. Това че носи табела, „произведено в Китай“ изобщо не трябва да смущава. Imperiale е създаден в Италия. Екипът е от 19 души, които работят по инженеринг, дизайн и прототипи на мотоциклетите в историческата база на фирмата в Пезаро в Италия. Но всички модели се произвеждат в завода на QJ. Мотоциклетите за Европа преминават през контрол на качеството в Италия, преди да бъдат разпространени.

И тъй като започнахме с преглед на историята, то Benelli, както може би знаете, е основана в Пезаро през 1911 г. от Тереза ​​Бенели, след като нейният съпруг умира и я оставя вдовица с шест своенравни сина и без средства да ги издържа освен спестяванията си.

През 20-те години на миналия век най-малкият й син Тонино – „Ужасният“ печели четири италиански шампионски титли за пет години с Benelli 175. Компанията се справя добре до края на шейсетте години, когато заедно с много други, е „потопена“ от елегантните, надеждни машини, идващи от Япония. Фабриката затваря през 1988 г., а през 2005 г. името Benelli е закупено от гигантската китайска компания Qiangjiang.

Мотоциклетът използва италианско наследство. Но можете да кажете нещо подобно за други модели. И всъщност, ако искате автентично ретро изживяване, Imperiale 400 на Benelli осигурява точно това. Става дума за много традиционната позиция за каране, с изпънати ръце до сравнително близки лостове и бедра и колене, свити на 90˚ спрямо леко изтеглените напред стъпенки.

Шасито е достатъчно лесно за контрол и се държи добре при ниска скорост. Има много ангажираност и усещане от старата школа чрез основното окачване, а тънките гуми внасят пъргавина. Колелата са 19” отпред и 18″ отзад, с гуми Maxxis Promaxx 100/90 отпред и 130/80 отзад,

Benelli обаче дава добро и балансирано возене. Предното окачване разполага с телескопична вилка с диаметър 41 мм и ход 121 мм. Вилката дава усещането за стабилност. Задното окачване е с люлеещо се рамо с двойни амортисьори и ход от 55 мм. Този модел на Benelli може се чувства добре в завои със скорост 100 км/ч., има превъзходно управление и следователно дава по-голяма увереност на ездача. Максималната скорост е над 150 км/ч.

Ефективната и балансирана спирачна система на Imperiale 400 включва диск с диаметър 300 мм отпред с двубутален апарат и 240 мм диск с еднобутален апарат отзад.

Ауспухът на машината е от неръждаема стомана е перфектно завършен с катализатор и сензори. Уредите носят приятни рамки. Покритието на двигателя е висококачествено, калниците са стоманени, а не пластмаса, спирачният лост има регулатор на обхвата. Индикаторите имат блясък в стила на топъл период на крушките, а не рязкото включване и изключване, което има при светодиодите.

Макар с винтидж изглед, сега, в началото на ХХI век, Benelli Imperiale 400 изглежда красив и чаровен, въпреки че сякаш идва от средата на миналото столетие.