Представяне на Benelli TRK 800
EICMA 2021 се проведе в Милано, Италия в периода 25-28 ноември, като част от шоуто бе и компанията за мотоциклети Benelli. Италианската марка направи силно впечатление с пускането на два нови модела – TRK 800 и Leoncino 125. Какво можем да очакваме от по-големия брат на бестселъра TRK 502X, можете да разберете тук.
Предназначение и дизайн
Слуховете, които се въртяха около фирмата, локализирана в Пезаро относно пускането на по-габаритен модел от направилия фурор 502X започнаха през пролетта на 2020, когато компанията-майка QJ motors одобри пускането на модел от 750 кубика за производство в Азия.
Слуховете се превърнаха във факт, когато Benelli започна да пуска тийзър видеа в началото на ноември с хаштагове #Benelli #TRK800 #Eicma2021, което бе достатъчно ясен знак какво предстои. От тях получихме доста информация за външния вид на мотоциклета, но при представянето му в Милано добихме пълна картинка.
Предназначение
TRK 800 е адвенчър мотор, означаващ, че е подходящ за всяка една настилка – от улиците в града, през магистралите до извъградско каране по черни пътища. Моделът подобрява ефективността си при неравен път сравнение с по-малкия си брат 502X, което довежда до по-добра маневреност и по-лесно управление.
Дизайн
Моделът е разработен от Научно-изследователския отдел в Benelli Style Center, Пезаро, където се и намира централата на компанията. TRK 800 се отличава с плавни, извити модерни линии, комбинирайки се с елегантни и изискани повърхности. Екипът, разрбатоли мотора, ползват TRK 502X като основа и това най-явно си личи в областта на предницата и предния калник, които сега са по-заострени и с по-динамичен стил. Цялостният изглед е много по-изящен сравнение с по-грубоватия вид на по-малкия брат, но това е в реда на нещата, когато става въпрос за италиански дизайн.
Технически характеристики
TRK 800 притежава 754-кубиков двуцилиндров четиритактов двигател, който е с течно охлаждане и със 76,2 к.с. (56 kW) при 8500 об/мин и въртящ момент от 67 Nm (6,8 kgm) при 6500 об/мин, за да се осигури нужната производителност при всякакви условия. Моделът разполага с двоен разпределителен вал над главата с 4 клапана на цилиндър и двойно тяло на дросела с диаметър 43 мм. Съединителят е в маслена баня, а скоростната кутия – 6-степенна.
Разработвайки модела си в Италия, Benelli са съумели да разграничат TRK 800 от новите модели на компанията-майка QJMotor. Поради тази причина елементи като окачване, спирачки и електроника се различават от другите мотоциклети. Предната вилка е обърната Marzocchi, която има регулиране на хода с rebound, компресия и предварително натоварване на пружината, с около 170мм ход при двата края.
Отзад е алуминиево люлеещо се рамо с централен амортисьор, с регулируема пружинат и rebound, ход от 53 мм (171 мм на колелото). За аеродинамичната защита е обърнато голямо внимание благодарение на голям регулируем обтекател и гардовете за ръце, които осигуряват перфектна защита както за водача, така и за пътника. Максималното внимание е обърнато и на комфорта, благодарение на тънката и просторна седалка, удобните, здрави дръжки за хващане на пътниците и стандартната централна стойка. Benelli TRK 800 също така разполага с лесно за използване, интуитивно табло, оборудвано със 7-инчов цветен TFT дисплей с висока разделителна способност.
Друг изключително интересен елемент от характеристиките на TRK 800 е спирачната система. От Benelli са заложили на световния лидер в областта на спирачките – Brembo. Именно те осигуряват двоен полуплаващ диск с диаметър 320мм отпред с четирибутален апарат, а отзад диск с диаметър 260 мм с еднобутален апарат.
Пълните характеристики можете да разгледате в таблицата долу:
Двигател |
|
Вид на двигател |
4-тактов, с течно охлаждане, 4 клапана за цилиндър с двоен горен разпределителен вал DOHC, 2 цилиндъра |
Кубатура |
754 куб.см. |
Диаметър и ход на буталото |
Ø88 x 62 мм |
Степен на сгъстяване |
11,5:1 |
Максимална мощност |
56,0 kW (76,2 Cv) @ 8500 rpm |
Максимален въртящ момент |
67 Nm (6,8 kgm) @ 6500 rpm |
Горивна система |
Електронно впръскване на гориво с двойно тяло на дросела Ø43 |
Изпускателна система |
Катализатор |
Европейски стандарт |
Euro 5 - CO2 emissions: 108 g/km |
Съединител |
Мулти дисков маслен |
Скоростна кутия |
6-степенна |
Задвижване |
Верига |
Разход на гориво |
4.6 l/100km |
Електрическо оборудване |
|
Запалване |
ECU – DELPHI™ MT05.3 |
Запалителна свещ |
NGK™ CR8E |
Старер |
Електрически |
|
|
Шаси |
|
Рама |
Стоманена тръбна |
Предно окачване |
Обърната вилка Marzocchi Ø 50mm с rebound |
Ход на предно окачване |
170 мм |
Задно окачване |
Алуминиево носещо рамо с централен амортисьор и rebound |
Ход на задно окачване |
53 мм - (171мм ход на задна та гума) |
Предна спирачка |
Два плаващи диска ø320 мм, четири бутален апарат Brembo, ABS |
Задна спирачка |
Един диск ø260 mm двубутален апарат Brembo, ABS |
Тип на предна джанта |
Алуминиев джанта със спици, безкамерна |
Размер на предна джанта |
19” x MT3.00” DOT –D |
Предна гума |
110/80 R 19 M/C 59V |
Тип на задна джанта |
Алуминиев джанта със спици, безкамерна |
Размер на задна джанта |
17” x MT4.25” DOT – D |
Задна гума |
150/70 R 17 M/C 69V |
Размери |
|
Дължина |
2240 мм (2440 мм с топ каса/куфар) |
Широчина, невключваща огледала |
927 мм (1007 мм с топ каса/куфар) |
Височина, невключваща огледала |
1408 мм |
Височина на седалката |
834 мм |
Междуосие |
1528 мм |
Пътен просвет** |
211 мм |
Суха маса |
226 kg (без аксесоари) |
Максимално допустима обща маса |
464 кг |
Максимално допустим общ товар |
214 кг |
Вместимост на резервоара |
22.0 литра |
Резерва на резервоара |
3 литра |