EICMA 2021 се проведе в Милано, Италия в периода 25-28 ноември, като част от шоуто бе и компанията за мотоциклети Benelli. Италианската марка направи силно впечатление с пускането на два нови модела – TRK 800 и Leoncino 125. Какво можем да очакваме от по-големия брат на бестселъра TRK 502X, можете да разберете тук.

Предназначение и дизайн

Слуховете, които се въртяха около фирмата, локализирана в Пезаро относно пускането на по-габаритен модел от направилия фурор 502X започнаха през пролетта на 2020, когато компанията-майка QJ motors одобри пускането на модел от 750 кубика за производство в Азия.

Слуховете се превърнаха във факт, когато Benelli започна да пуска тийзър видеа в началото на ноември с хаштагове #Benelli #TRK800 #Eicma2021, което бе достатъчно ясен знак какво предстои. От тях получихме доста информация за външния вид на мотоциклета, но при представянето му в Милано добихме пълна картинка.

Предназначение

TRK 800 е адвенчър мотор, означаващ, че е подходящ за всяка една настилка – от улиците в града, през магистралите до извъградско каране по черни пътища. Моделът подобрява ефективността си при неравен път сравнение с по-малкия си брат 502X, което довежда до по-добра маневреност и по-лесно управление.

Дизайн

Предница и преден калник на Benelli TRK 800

Моделът е разработен от Научно-изследователския отдел в Benelli Style Center, Пезаро, където се и намира централата на компанията. TRK 800 се отличава с плавни, извити модерни линии, комбинирайки се с елегантни и изискани повърхности. Екипът, разрбатоли мотора, ползват TRK 502X като основа и това най-явно си личи в областта на предницата и предния калник, които сега са по-заострени и с по-динамичен стил. Цялостният изглед е много по-изящен сравнение с по-грубоватия вид на по-малкия брат, но това е в реда на нещата, когато става въпрос за италиански дизайн.

 

Технически характеристики

TRK 800 притежава 754-кубиков двуцилиндров четиритактов двигател, който е с течно охлаждане и със 76,2 к.с. (56 kW) при 8500 об/мин и въртящ момент от 67 Nm (6,8 kgm) при 6500 об/мин, за да се осигури нужната производителност при всякакви условия. Моделът разполага с двоен разпределителен вал над главата с 4 клапана на цилиндър и двойно тяло на дросела с диаметър 43 мм. Съединителят е в маслена баня, а скоростната кутия – 6-степенна.

Разработвайки модела си в Италия, Benelli са съумели да разграничат TRK 800 от новите модели на компанията-майка QJMotor. Поради тази причина елементи като окачване, спирачки и електроника се различават от другите мотоциклети. Предната вилка е обърната Marzocchi, която има регулиране на хода с rebound, компресия и предварително натоварване на пружината, с около 170мм ход при двата края.

Отзад е алуминиево люлеещо се рамо с централен амортисьор, с регулируема пружинат и rebound,  ход от 53 мм (171 мм на колелото). За аеродинамичната защита е обърнато голямо внимание благодарение на голям регулируем обтекател и гардовете за ръце, които осигуряват перфектна защита както за водача, така и за пътника. Максималното внимание е обърнато и на комфорта, благодарение на тънката и просторна седалка, удобните, здрави дръжки за хващане на пътниците и стандартната централна стойка. Benelli TRK 800 също така разполага с лесно за използване, интуитивно табло, оборудвано със 7-инчов цветен TFT дисплей с висока разделителна способност.

Спирачна система Brembo на Benelli TRK 800

Друг изключително интересен елемент от характеристиките на TRK 800 е спирачната система. От Benelli са заложили на световния лидер в областта на спирачките – Brembo. Именно те осигуряват двоен полуплаващ диск с диаметър 320мм отпред с четирибутален апарат, а отзад диск с диаметър 260 мм с еднобутален апарат.

 

Пълните характеристики можете да разгледате в таблицата долу:

Двигател

Вид на двигател

4-тактов, с течно охлаждане, 4 клапана за цилиндър с двоен горен разпределителен вал DOHC, 2 цилиндъра

Кубатура

754 куб.см.

Диаметър и ход на буталото

Ø88 x 62 мм

Степен на сгъстяване

11,5:1

Максимална мощност

56,0 kW (76,2 Cv) @ 8500 rpm

Максимален въртящ момент

67 Nm (6,8 kgm) @ 6500 rpm

Горивна система

Електронно впръскване на гориво с двойно тяло на дросела Ø43

Изпускателна система

Катализатор

Европейски стандарт

Euro 5 - CO2 emissions: 108 g/km

Съединител

Мулти дисков маслен

Скоростна кутия

6-степенна

Задвижване

Верига

Разход на гориво

4.6 l/100km

Електрическо оборудване

Запалване

ECU – DELPHI™ MT05.3

Запалителна свещ

NGK™ CR8E

Старер

Електрически

 

Шаси

Рама

Стоманена тръбна

Предно окачване

Обърната вилка  Marzocchi Ø 50mm с rebound

Ход на предно окачване

170 мм

Задно окачване

Алуминиево носещо рамо с централен амортисьор и rebound

Ход на задно окачване

53 мм - (171мм ход на задна та гума)

Предна спирачка

Два плаващи диска ø320 мм, четири бутален апарат Brembo, ABS

Задна спирачка

Един диск ø260 mm двубутален апарат Brembo, ABS

Тип на предна джанта

Алуминиев джанта със спици, безкамерна

Размер на предна джанта

19” x MT3.00” DOT –D

Предна гума

110/80 R 19 M/C 59V

Тип на задна джанта

Алуминиев джанта със спици, безкамерна

Размер на задна джанта

17” x MT4.25” DOT – D

Задна гума

150/70 R 17 M/C 69V

Размери

Дължина

2240 мм (2440 мм с топ каса/куфар)

Широчина, невключваща огледала

927 мм (1007 мм с топ каса/куфар)

Височина, невключваща огледала

1408 мм

Височина на седалката

834 мм

Междуосие

1528 мм

Пътен просвет**

211 мм

Суха маса

226 kg (без аксесоари)

Максимално допустима обща маса

464 кг

Максимално допустим общ товар

214 кг

Вместимост на резервоара

22.0 литра

Резерва на резервоара

3 литра