На италиански Leoncino означава малко лъвче. Асоциацията на лъвчето при Benelli се свързва с емблемата на мотоциклетите от Пезаро – лъв. Но при Leoncino 800 нещата стоят различно. Малкото лъвче вече е пораснало. Не е „крехкото улично създание“ Leoncino 500, за което ви разказахме наскоро.

Докато моторът беше представен за първи път с обем на двигателя 500 куб. см, то сега новият Leoncino 800 е различен. Той споделя същия двигател като архитектура, но обемът му е 754 куб. см. Сиреч, пораснал е и той. И като обем, и като мощност, и като размери.

Leoncino 800 се предлага в два варианта. Единият е ориентиран към пътя версия. Моделът Trail, който се предлага с малко по-дълга настройка на окачването, по-голям просвет, 19-инчово предно колело и различен ауспух. Моделът наистина е доста добре оформен и получава внимание, одобрение и комплименти от специалисти и зяпачи.

Това си пролича и на щанда на Мотопойнт – вносителя на марката в България по време на Moto Expo 2023. Интересът към машината бе наистина забележителен. И има защо.

Benelli Leoncino 800 е с автентичен характер – балансирана смесица от класически и модерен стил. В Leoncino 800 формите стават по-твърди и по-изваяни. Така се засилва силата и динамизмът на машината. Моторът хем изразява цялата си същност и уникалност, хем същевременно запазва емблематичните  елементи от гамата Leoncino и най-вече италианския си характер.

Тази версия включва най-новите технологични TFT инструменти на таблото, което се откроява със своя модерен и автентичен дизайн. Седалката осигурява максимален комфорт както за водача, така и за пътника.Тя перфектно съвпада с цялостните линии на мотоциклета, подобно на модерния и балансиран дизайн на ауспуха.

Височината на седалката е приятна и не много висока. По-скоро е ниска 805 мм. За версията Trail е 834 мм. Моторът не е и много тежък – малко над 220 кг – 222 кг. На Trail обаче теглото е 233 кг. Разпределението на теглото обаче е много балансирано, близо 50:50 – отпред 114 кг, отзад 119 кг. Въпреки това, кормилното управление не е никак тежко.

Версията Trail се предлага с екран срещу мухи около фара и табела с номера от дясната страна. Увеличен е и ходът на окачването от 130 на 140 мм отпред и отзад, а има по-високо кормило.

Двигателят и задвижването са доста добри, въпреки че има някои незначителни промени от 752S, който е взет за база. Двигателят е паралелен двуцилиндров 754-кубиков мотор, с течно охлаждане, отговарящ на стандарта Euro5. 270-градусовия агрегат звучи като V-образен и е изненадващо силен в града. Диаметърът и ходът на буталото е 88 х 62 мм, а степента на сгъстяване е 11,5:1. Цилиндрова глава е DOHV, с 8 клапана.

Пикът на мощността от 76,2 к.с (57 кВт) достига при 8500 об/мин. Въртящият момент е 67 Нм при 6500 об/ мин. Въпреки това агрегатът дърпа плавно още от 2000 об/мин, а в града превключването на по-висока предавка при 3000 об/мин е напълно достатъчно. Не е нужно да се издува допълнително.

Извличането на наличната производителност се улеснява от шестстепенната скоростна кутия, която превключва плавно и в двете посоки. По-ниските предавки в модела Trail улесняват извличането на максимума от двигателя. Съединителят е многодисков в маслена баня.

Ускорението от 0-100 км/ч. е за почти 4 сек., докато при 500-кубиковия Leoncino то е 6 сек. Разходът на гориво е 4,9 л, а обемът на резервоара – 15 л и 3 литра резерва.

Окачването отпред е със здрава 50 мм обърната вилка, с ход от 130 мм и дава възможност за енергично каране. Задното окачване е регулируемо и по-еластично.

Спирачките са с двоен полуплаващ диск с диаметър 320 мм отпред и четирибутален радиален апарат. Отзад е единичен диск с диаметър 260 мм отзад с двоен бутален апарат.

С този модел Benelli продължава да надгражда гамата си и да допълва Leoncino 500 с по-голям по обем двигател. Но не е само това. С Leoncino 800 на Benelli, клиентът получава мотоциклет с типичен италиански дизайн. А към това ако се добави технологичните нововъведения, без да изобилстват от електроника, се получава една добра машина за всекидневно пътуване, както в града, така и на дълъг път. А защо не и сред природата, ако някой избере Leoncino 800 Trail. Той дава и прилични оф-роуд възможности.

Естествено, и двата мотоциклета могат да се видят и да се тестват в шоурума на вносителя Мото пойнт ЕООД на бул. Проф. Цветан Лазаров 92 всеки делничен ден от 9:00 до 18:00 ч. и събота от 10:00 до 16:00 ч.